zaterdag 28 augustus 2010

De eerste dag

We hadden een heel leuke dag. Na aankomst in het hotel uitgepakt, gedoucht en een beetje uitgerust. Daarna de stad in. Ik was wel een beetje geschokt door de armoede hier, dieren en afval op straat, was over muurtjes en overal een wirwar van elektriciteitskabels. Aan de andere kant zien de mensen er piekfijn uit, de vrouwen in sari of anderszins kleurige kleding. En iedereen is extreem vriendelijk tegen je, begroet je met 'namaste', waarbij ze met gevouwen handen een buiging naar je maken. De vriendelijkheid en behulpzaamheid lijkt hier wel in de genen van de mensen te zitten ... je wordt ook nauwelijks afgezet, behalve Krishna dan met die granaatappels, haha. Ze moet het afdingen nog leren, zullen we maar zeggen. Ik ben wel jaloers op haar, want zij kan dus gewoon met de lokale bevolking communiceren in het Hindi! Vraagt ze aan een man in een tempel of we daar mogen fotograferen, krijgt ze dus gewoon uitgebreid antwoord, hoe laat de tempel open gaat, wanneer er bijeenkomsten zijn enz enz. Ik weet niet wat ik hoor. Ze heeft wat de taal betreft dus wel een enorme voorsprong op mij, dat zal in het ziekenhuis ook zeker een voordeel zijn. Vanavond hebben we aan onze eerste gemeenschappelijke presentatie gewerkt, volgens mij wordt dat heel leuk. Morgen komen Marcus en Arjen en zullen we in het ziekenhuis worden voorgesteld.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kind op de foto.
    Wat goed dat je hindi kan praten met de mense.

    Veel succes en plzier morgen!

    XXX Titia en pappa (De rest is de hort op :)

    (PS Wij hebben net When Harry met Sally gezien.
    Heel mooi, NY)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ze zijn in Kathmandu,zo leuk om op deze manier mee te leven. Ik ben weer helemaal terug.
    Zo te zien waren jullie in Patan.
    Morgen de kennismaking, spannend!!
    Zo te lezen gaat de samenwerking goed!!!!!!!!!!!
    Ik zou graag een blik over jullie schouder hebben,dit is een geweldige manier, heerlijk.

    Succes,morgen in Patan Hospital

    Liefs
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Krishna en A.C.,
    Niet de kans gehad om jullie heel veel succes toe te wensen en veel plezier!
    Leuke foto Krishna!
    Zal goed voor onze cursist zorgen hoor.
    Groetjes Thea

    Sorry, we doen het maar zo, groetjes Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha lady's,
    ik volg jullie op de voet. Klinkt goed allemaal!
    succes morgen in het hospitaal.
    xmaud

    BeantwoordenVerwijderen