vrijdag 17 september 2010

Vrijdag

Onze laatste dag in Nepal! Waar het aan lag weet ik niet, maar Krishna en ik waren allebei om 4 uur vanochtend wakker en konden niet meer slapen. Misschien kwam het omdat het weer eens pijpenstelen regende om 4 uur. Krishna dacht dat ik onder de douche stond, haha. Het kloppen op de deur om 5.30 uur was dus een formaliteit. Ik slaap altijd met de gordijnen open, dus ik wist al dat het mistig was. 'Hij trekt wel op, die mist,' sprak de optimist ... dus niet. De weergoden werken vandaag niet mee, misschien heeft Krishna niet genoeg schietgebedjes gedaan, haha. Nou ja, toen hebben we maar even samen yoga gedaan. Jammergenoeg had Krishna haar zen-muziek niet bij zich en ik heb alleen maar jachtige popmuziek ... Daarna ontbijten, dat was heerlijk. Zoete lokale melk, deed me aan mijn jeugd denken ... en heerlijke eieren, ook vers gelegd. Alles is hier beter dan in Patan ... behalve het weer, haha! Bij gebrek aan bergen hebben we maar de prachtige tuin gefotografeerd, inclusief de bedauwde spinnewebben ... het lijkt een beetje op het bergdorp in Zwitserland waar mijn ouders 15 jaar gewoond hebben, heerlijk fris, de vogels fluiten en het ruikt heerlijk ... alleen de bergen zijn even weg, haha! Ik citeerde vanochtend maar even onze Amerikaanse buurman in Zwitserland, die zelfs bij het meest vieze weer riep:'In Château d'Oex the weather is always fine!' Dat geldt voor hier ook een beetje, we zijn toch blij dat we hier geweest zijn. Straks terug naar Patan en vanavond om 19.55 uur vliegen naar Doha en vandaar naar Amsterdam. Zal wel weer wennen zijn daar, 16 graden geloof ik ...



3 opmerkingen:

  1. Ja mooi die witte regen.
    Net Chateau d'Oex.
    Jammer dat je de bergen niet hebt gezien.

    Goede reis straks!
    We halen je van Schiphol.

    XXX Derk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs in de regen ziet alles er prachtig uit.
    Het is hier al echt herfst, heel veel regen, harde wind en zelden een zonnestraaltje. Goede reis en zie jullie over een paar dagen.
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor je het weet staan ze weer "voor de deur"!
    Deze weken zijn omgevlogen.
    Via het blogje was ik steeds bij jullie en bij de collega's in Patan.Bleef ik lekker op de hoogte van de verdere ontwikkelingen. Gelukkig houdt het niet op en komt er weer een vervolg.
    En dat is fantastisch en wordt = onze IC = steeds een beetje beter.
    Goed gedaan !!

    BeantwoordenVerwijderen